lördag 10 november 2012

Kallt och blåsigt

Idag stod pelagiskt prickskytte på schemat.
Efter förra söndagens fullträffar har jag varit enormt sugen på ett nytt pass hela veckan.
Det är synd att jobbet tar så stor del av tiden :-( det blir liksom lite för lång tid mellan passen.
De platser som höll fisk förra helgen var nu tomma.
Sist hade vi även väldigt mycket ekon att fiska på, båda stora och små.
Så var inte fallet nu.
Ekon fanns det, men bara från småfisk.

Men jag kämpade på. Åkte båt och letade.
Det blåste till en början ganska kraftigt men efterhand avtog vinden vilket underlättar otroligt i det här fisket.
Jag såg tre rejäla ekon idag.....Bara tre stycken på 7 timmars båtåkande....
Då är det inte roligt.
Första ekot var en gädda. En glupsk sak på ca 5 kg som var riktigt rolig att drilla.
Andra ekot missade jag.
Hur jag än backade och letade. Körde framåt och letade. Snurrade och letade, fann jag det inte igen.
Antingen skyggade fisken eller så hann den helt enkelt simma undan.
Synd, det var en fin båge på ekolodet.
Tredje ekot var däremot en gös!
Simmade på fyra meter och mötte jiggen vid nersläpp.
Hugget var stenhårt och jag trodde nog på gädda igen när den dök mot botten och tog bra med lina.
Så nu fick jag ju även chansen att testa kamerans självutlösare.
Man lär sig nåt nytt varje dag :-)
Den här jiggen skulle han bara ha!

Gösen gjorde att jag fick upp värmen i kroppen igen, det var annars riktigt surt på sjön idag.
Med nya krafter återupptog jag sökandet efter fler ekon men icke.
Ytterligare tre timmars båtåkande gav nada.
Men, men, det är bara att ge sig på det igen!
Tjipp//Micke

1 kommentar:

  1. Ja där ser man bara fina firrar, inga fina löjor i boxen ? ryckfiskarn ???????????????????

    SvaraRadera