lördag 17 november 2012

Dag två...glömmer vi

                                               Bra aktivitet på lodet, men vad hjälper det?

Om gårdagen var händelserik var det raka motsatsen idag.
Tanken var egentligen att jag skulle trolla lite gädda men i morse bestämde jag mig för ännu ett göspass istället.
Med facit i hand var det kanske inte det klokaste beslutet.
Idag hände det som jag aldrig önskar nån annan......Förutom på tävling då kanske.
Jag gick bom.
Fisklös, hopplös, värdelös.
Körde över stora ytor, utan att se ett enda eko som utmärkte sig. Som fångade intresset och lockade till nedsläpp.
Såg inte ens några bottenekon på grundkanterna som signalerade större fisk.
Jag vet inte vart de höll hus?
Såg inga ekon efter vare sig gädda eller gös, bara efter småfisk och abborrar.
Bom.....
Det är ett ord som inte låter bra.
Oavsett vad man än håller på med, fiske, jakt eller sport, så vill man inte bomma.
Bom......
Det känns inte bra heller.
Bom är ett tråkigt ord, ett riktigt skitord helt enkelt.
Jaja, i morgon är en ny dag......
Tjipp//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar