måndag 30 april 2012

Gäddjakt....dag 2

Fick sällskap på Värmeln idag...trevligt.
Farsan gjorde nämligen premiärturen med trollingbåten. Skönt att få allt kollat så det funkar efter vinteravställningen.
Idag hade jag tankat fullt och kunde åka lite längre. Ca 5 distans söderut drogs gasen av och grejorna åkte i plurret. Planen var att snurra runt öarna mitt i Värmeln och in i några vikar. Mestadels på grunt vatten.
En plan som inte var helt lysande visade det sig.
Farsan körde istället ute på djupare vatten och jagade pelagisk fisk.
Efter att ha ägnat ett flertal timmar på de grundare partierna utan ett enda napp, styrdes kosan söderut.
 Direkt det blev mer än tio meter under kölen klev första gäddan på....härligt.
 Dagens största fisk, ca 7 kg.
Enda fisken jag använde håven på och givetvis blev det ett evigt trassel.
Å den tog på......va fan. Vad är det för idiot som trollar med sånt här?
Annars var Nils Master klart bäst idag. Så även för farsan.
 Jag har fått en ny mobil. En HTC med touchskärm.
Men det säger jag bara....det är ingenting för darriga gubbar inte!
Det är inte lätt att hålla spöt i ena handen samtidigt som man bara ska nudda mobilen lite för att få igång den.
Jag vet inte hur många olika sidor jag kom in på innan jag fick igång kameran och kunde ta den här bilden.
Gäddan var nog tämligen trött på mig!
 Synd att det ska blåsa så förbannat bara!
Betena för dagen!
Som ni ser nappade det på allt möjligt idag.
Jag fick sex gäddor, tappade två och hade nåt ryck i grejorna.
Farsan fick ihop fem gäddor.
Samtliga tog på oblyade beten fiskade på djupt vatten. Tempen var något högre idag, strax över 9 grader på topp.
Kanske det vaknar till lite nu?
Tjipp//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar