söndag 29 april 2012

Dagens gäddjakt blev.....

Verkligen en jakt.
Det var inte lätt att hitta huggvillig fisk idag. Ekolodets skärm var tomt i stort sett hela dagen, förutom några moln med betesfisk på 10 meters djup.
Vi fick en ny bensinautomat här i Edane för ett tag sen. En svindyr historia som tydligen är avsedd som prydnad för inte funkar fanskapet i alla fall!
Så det fick bli mer hamnnära fiske eftersom jag inte ens hade en full 12-liters tank med mig ut.
Fiskade mellan kl. 11-17, halvdag alltså, men bensinen räckte gott och väl.

Det är ju snart tävling här på Värmeln och normalt sett är det mörkande som gäller. Ingen vill avslöja platser eller beten, hemligheter eller små tricks.
Men den här bloggen är inte normal....här bjuder vi!
Jag började med att trolla ett varv runt Lövön utan ett napp. In mellan ön och Gryttomsudden och här fick jag faktiskt en!
Fortsatte in i viken utanför Edane-sågen och här stannade jag resten av dagen.
Ekolodet och vattentempen lovade lite mer här nämligen.
De enda betena som funkade idag!
Pike hit och pike dit....tailar och allehanda "baits", släng er i väggen!
Det ska vara en hederlig Nils Master.....dom är bra dom.
Den till höger var bäst. Av de få huggen jag hade idag lockade den till flest kontakter.
Jag fick bara 3 gäddor och tappade 2.
Hade även flera ryck o släpp som jag inte lyckades kroka.
Vattentempen pendlade mellan 7-8 grader och det skulle gå saaakta.
Trots att jag bara körde runt 1,6-2 knop kom samtliga nappen i "innersvängarna".
Flera gånger låg paravanen och bara guppade på ytan när hugget kom. Det var väl därför jag inte lyckades kroka fler.
Övver å ut för idag....nya tag i morrn!
Tjipp//Micke



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar