söndag 8 april 2012

Dagens rappurt

Kommer hem, utsliten efter en blåsig heldag på sjön.
Äldsta dottern som är på besök möter mig i dörren och ger mig en stor kram.
Min första reaktion: -Vad har jag gjort för fel nu?
-Ingenting, svarar dottern. Har bara saknat dig så mycket.
Anna, mamman i familjen, blir så paff så hon tappar ett glas i golvet.
Det är min familj det.....
Äldsta dotterns kanin springer fritt på golvet och gör allt för att jaga livet ur våra två alldeles för snälla katter. Samtidigt sitter minigrisen mitt på köksgolvet och skriker i högan sky för att han inte får nån uppmärksamhet.
Det är min familj det....
Vi var tre båtar som spred ut oss på sjön idag, i hopp om att finna huggvillig gös.
Men det var inte så lätt faktiskt.
Jag och Mattias valde att fiska i lä, utanför ett tillflöde där det borde finnas fisk.
Å fisk fanns det. Mängder med betesfisk men dåligt med större jägare runt dem.
Vi lyckades iaf få 5 gäddor, 3 abborrar och en minigös.
Frampå eftermiddagen bytte vi taktik och styrde ut mot djupare vatten.
Nu satsade vi på pelagiskt prickskytte istället.
Något som vi ska öva en del på framöver.

Mattias släppte på ett klockrent eko som gav ett klockrent hugg och dagens enda hyfsade gös kom upp.
Hur kul som helst!
Vi hittade ytterligare några ekon men det var svårt att placera båten rätt i blåsten.
De vi lyckades hamna rätt över dök för jiggen istället så tyvärr blev det inga fler fiskar.
Farsan gav upp tidigt, det var inte hans dag idag.
Martin däremot höll ut dagen och krossade oss andra vad gällde både mängd och storlek på fiskarna. Strax under 5 kg på topp.
Martin han kan han!
Tjipp//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar