onsdag 2 juli 2014

Det går bättre på hemmavatten

Måndag och kroppen kändes skaplig trots de två dagarna på Tisaren.
Bestämde mig för en tur på hemmavattnet. Nära och enkelt, precis som det egentligen ska vara.
Gösarna var oxå hemma och trots långa stunder mellan nappen lyckades jag ändå få upp lite fisk. Även om det inte var några jättar så är jag ändå nöjd.
Hemmasjön fortsätter att överraska....

Dagens största orkade pressa vågen på rätt sida 5-kilos strecket. 5,05 för att vara exakt.

Även de här börjar vakna till liv vilket jag tycker är riktigt kul. Fick ingen mindre än 30 cm men heller ingen större än 38 cm.
Höjdpunkten på dagen blev ändå öringen jag såg hoppa en halvmeter över vattenytan :-)

Tisdag och nu skulle sambon med ut på sjön.
Det blev en eftermiddagstur där vi försökte lura upp några gösar från botten men det gick sådär.
Hade väldigt svårt att finna dom idag. Lyckades till slut få upp en mindre gös, några abborrar och så dessa gäddor...

Men lektionen i prickskytte gick bättre!
Och hade blivit riktigt bra om gösarna bara velat vara med lite mer. De skyggade vansinnigt för båten, trots att de gick på 6 meter. Man ska inte fiska gös i finväder....
Däremot var även gäddorna ute på djupet riktigt huggvilliga och vi valde att ge oss innan antal gäddor i båten översteg tvåsiffrigt. Sånt ska man nämligen akta sig för.
Vem vet vilka fula namn man kan få då.....
Tjipp//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar