söndag 9 juni 2013

Gårdagens fiske

Igår var jag och farsan ute en sväng och dagen började med att vi märkte att vädermetrologerna hade ljugit för oss, det blåste liiiite mer än vad dom hade sagt och det ställde till det för oss.
Vi försökte att hitta någon form av lä någonstans men det verkade vara svårt, jag kan inte förstå hur i h*****e det kan blåsa från alla vädersträck samtidigt?.
Gösen var svår och absolut inte på hugget men det blev dock några som vi fick titta på.
Gäddorna däremot var väldigt hungriga och slog på så det small i grejerna, den största på 7,1kg bjöd upp till en fin kamp.

Skoj att det är någon som biter ibland
Vi letade huggvillig fisk hela dagen utan någon större framgång men strax efter kl 16,00 så hände något! vinden la sej och Abborrarna började nappa och vi fick ett riktigt rolig fiske med bla dubbelhugg på kilosabborrar och massa påslag och tappade fiskar.

 
Bra fart i dom här rackarna
Mitt bland alla Abborrar och gäddor så fick jag se ett eko som gick lite högre upp som jag släppte jiggen på, jag trodde att det var ännu en gädda men jag tänkte att om jag ändå har fått massa gäddor så gör en till ingenting.
Fisken steg och slog på med ett väldigt hugg och jag blev lite förvånad när det kom upp en gös.

En lite finare gös på 3,6kg

Endast 8st gösar var uppe och hälsade på i båten.
Vet inte riktigt hur många Abborrar vi fick men det var en hög varav 6st låg över 1kg gränsen.
Gäddor tappade jag räkningen på men det var många........ för många ;P  men det är bra kamp i dom på VJ grejer.
//Mattias

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar