fredag 21 juni 2013

Eftermiddagsfiske

Igår drog jag ut efter jobbet då det var kanonväder med solsken och ingen vind men det dröjde ju inte länge förän det ändrade sej till vita gäss på vågtopparna, min vanliga tur.
Jag fick försöka fiska mej mot vinden för att få någon vettig fart men vågorna och vinden gjorde så att batteriet till elmotorn tog slut rätt så fort, så då fick det bli till att starta bensinaren.
Det är svårt att fiska i sånna förhållanden men det verkar som om man måste lära sej att köra även i sånt väder för att inte behöva tillbringa alla lediga dagar på landbacken.
Jag beslöt mej för att öva start och stopp och prickskjuta på botteneko, med vågor som slog in i aktern så jag blev blöt som en katt och ett "dynghogg" (som vi säger i värmland) i propellern så fungerade det hyfsat iaf.
Gösen var lite svår till att börja med men vid 5 tiden så började dom komma igång iaf endel av dom, man såg nästan på bottenekona vilka som skulle kunna tänkas att locka till hugg, dom som låg kloss på botten var det ingen ide att försöka locka men dom som gick 0,5 - 1m över botten var det bättre fart i.
Det blev tvåsiffrigt i båten tillslut med någon lite finare med 4,2kg i topp.
Ett par av dom tog pelagiskt  på 5m där det var 11m djupt, skoj att det funkar sådär iaf i dom tråkiga vindarna.
/Mattias

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar