lördag 22 juni 2013

Fiskesuget är stort nu.....

Är i Shanghai över helgen.
Det är bra....I Shanghai är nämligen inte internetet så hårt censurerat utan man kommer åt bloggar mm. Eller bra och bra.
Efter lite surfande ser man ju att fisket hemmavid verkar vara ganska bra för tillfället.
Det minskar ju inte hemlängtan och fiskesuget direkt!
De lokala metarna har nu vant sig vid den tokige utlänningen som pekar, tar kort och utstöter några konstiga läten på ett väldigt underligt språk.
Men de är snälla och låter mig gärna få sitta bredvid och titta på.
Det är snygga grejer de har.
Inte för att jag kan så mycket om mete, men en del använder sig av riktigt fin utrustning.
Spöna är extremt lätta och tunna med väldigt känsliga toppar.
Och i stort sett alla sitter på specialtillverkade stolar med spöhållare.

Jag har hittat fyra olika affärer som säljer fiskeredskap eller rättare sagt mete-tillbehör.
Endast en av dessa affärer säljer haspelrullar och har ett fåtal spön för detta i lager.
Däremot finns det knappt ett enda artificiellt bete att köpa. Några spinnare och några konstiga jiggar är allt jag sett.
Fiskesuget är så stort så jag överväger t.o.m att hyra en sån här båt.
Eldriven och med vattensprutande kulspruta. Måste ju funka bra att trolla lite med?
Kanske kan remma fast ett par spön i grillen fram?
Men man ska inte tycka synd om sig själv.....
Det finns alltid de som har det värre!

Ha det så gött därhemma nu så ses vi om ett par veckor!
Tjipp//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar