fredag 12 augusti 2011

Kvällstur

Efter att ha baskat med isolering och slipat spackel i 2 dagar kände jag att kroppen behövde vila och luftvägarna rensas.
Så det fick bli en kvällstur på sjön!

15-hästaren vrålar av lycka över att få komma ut!

Började att öva lite mer på det pelagiska vertikalfisket. Men det var som vanligt, antingen skrämdes fisken eller så brydde de sig inte om jiggen över huvudtaget.
Frustrerande men nån gång måste väl även jag lära mig!


Abborrarna var iaf sugna. De small på rätt bra.
Fick även en gädda innan det byttes metod.
Hade nämligen med mig lite trollinggrejer idag. La ut fyra spön. Två med paravaner och två rakt bakom båten.
Sen var det bara att luta sig tillbaka och njuta av solen och den spegelblanka sjön.
Men efter en stund började det krypa i kroppen....Det nappade ju inte!
Bytte wobbler, ändrade djupen och testade andra släplängder......Nehej.
Bytte allt igen....Och igen.
Trollade i fyra timmar. Inte ett hugg...Ingen gös...Ingen abborre...Ingen gädda...Inte ens ett bottennapp!
Det var det jävligaste jag varit med om!
Kl 21.30 rev jag grejerna. Det börjar faktiskt bli riktigt surt på kvällarna nu.
När jag åker in till hamnen möter jag flera båtar på väg ut. Som vanligt är man väl ute vid fel tidpunkt men jag hade inte ordentliga kläder med mig så det fick va.
Är man kass så är man!
Tjipp//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar