måndag 8 augusti 2011

Förväntar mig stordåd i morgon!

Äntligen ser vindarna gynnsamma ut för ett litet experiment.
Det blir jag och Quintrexen i morgon. Ev. hänger farsan på i sin båt.
Har en tid gått och funderat på ett litet test som hittills inte blivit av. Antingen har jag inte varit ensam i båten eller så har det blåst för mycket.
Men i morgon ser det bra ut!
Har sett ut en rutt på Nysockensjön som ska köras. Mot ett friliggande grund, över det och över branten på andra sidan. Där går botten upp och ner en del för att sedan bli djupt ett tag innan man kommer mot en ö där det grundar upp. Där svänger jag och följer branten från en undervattensås från ön ut mot djupet igen.
Kommer att glida sakta fram med elmotorn. Under tiden jag vertikaljiggar som vanligt kommer ett flöte att släpas efter båten. Det ska nämligen metas samtidigt!
Kommer att köra med död slom, skulle egentligen haft levande bete men har inte haft tid att fixa det.
Ska även testa dropshot litegrann tänkte jag. Knöt iaf ordning ett tackel.
Har t.o.m. plockat fram ett ismetespö! Ska testa det pelagiska fisket med det korta spöt.
Som sagt, i morgon ska det pysslas en del!
Tjipp//Micke

2 kommentarer:

  1. Tjenare!
    Det låter mycket intressant det du beskriver.
    Det skulle vara kul att hänga med på lite vj med grabbar som svart bälte i ämnet.
    //Daniel

    SvaraRadera
  2. Hejsan Daniel!
    Självklart är du välkommen med ut på en tur. Hör bara av dig när det kan passa.
    Men det där med svart bälte vete fan. Vissa dagar känner man sig verkligen som en riktig amatör. Men det är väl det som är tjusningen med gösfiske?
    Mvh Micke

    SvaraRadera