fredag 22 juli 2011

Nya stolar i lillbåten

Nappar det dåligt ska man i alla fall sitta bra!
Två lådor med godsaker kom hem igår.
Beställde från en iaf för mig ny firma som jag måste rekommendera. Grymt bra priser och snabb leverans. Gå gärna in och kolla på http://www.navex.se och klicka på A-marin.
Stolarna jag köpte heter Designer High Back och de är lite större än de vanligaste båtstolarna.
50 cm breda mot normalt 40 och även sittdynan är längre.
Har nämligen lite problem att sitta bra i Hjertmans-stolarna som används idag. De räcker liksom inte till på bredden. Kan inte förstå varför?
Stolsunderredet är justerbart i höjdled men här är ett litet frågetecken:
Röret är i metall men själva "muffarna" är i plast. Jag och plast brukar inte komma så bra överens. Eller rättare sagt, mina 95 kg och plast......Köpte även ett snabbfäste till stativet så man lätt kan ta bort stolen. Även detta är i plast......
Så vi får väl se hur det går:)
Skenorna längst till höger i bild ska monteras på aktertoften. Då blir stolen skjutbar i längsled och även enkelt avtagbar. Tyvärr har de bara de korta skenorna på 38 cm. Hade gärna haft lite längre så stolen kunde skjutas åt sidan ännu mer.

Lämnar en rapport efter några provturer om hur allt funkar.
Tjipp//Micke

1 kommentar:

  1. Hej! Undrar hur skenorna fungerade.
    Kan man lägga dom löst eller måste man skruva fast dom?

    Krilla.

    SvaraRadera