lördag 27 augusti 2011

Vertikalfiske idag

Jag vet att blåsten kommer att ställa till det idag.....
Jag vet att det är ett jäkla skitväder på gång....
Jag vet att jag borde ligga kvar i sängen och vårda min förkylning.....

Men jag jobbar på söndag och fiskesuget är lite för högt för att ignoreras.
Så det blir en tur innan regnet blir alltför jobbigt.
Har lite nytt att testa så det kan bli en intressant dag.
Eller inte......
Rapport kommer.
Tjipp//Micke

Ps: Läste en kul historia i senaste Fiskejournalen:
En kille är ute och trollar gädda. Får en 3-kilos som sitter på den bakre kroken och kroken i mitten. Men vid avkrokning slår gäddan till och den främre kroken skär djupt in i högerhandens tumme. Killen fortsätter att försöka lirka ur gäddan men den är bråkig och vips sitter den bakre kroken i vänstra tummen.
Så där sitter han: En krok i vardera tummen och en vansinnig gädda som fortfarande hänger fast i mittenkroken!
Killen försöker då klämma ihjäl gäddan mellan benen!
Men det gick ju självklart inte så bra. Efter att ha ropat på hjälp en längre tid med hög smärtfylld röst, kom det slutligen lite assistans och historien slutade väl.
Förutom för gäddan......Den blev färs.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar