söndag 7 augusti 2011

Kort morgonstur

Vaknade tidigt och bestämde mig snabbt för en kortis på sjön innan regnet kom.
Allt var redan packat sen igår så det var bara att ge sig iväg.
Tyvärr var väl inte gösen lika morgonpigg som mig idag. Fick endast några småabborrar.

Så jag satt mest och knäppte lite på ekolodet.
Såhär blev det med splitscreen med ena bilden på 200 kHz och den andra på 83 kHz. Det blir en viss skillnad....Känsligheten var här satt till 72%.
Men jag får jobba lite med inställningarna känner jag. Det går att göra liiite mer med det här än med mitt gamla svart/vita.
Det blev en alltför kort fisketur. Regnet kom lite för fort och i lite för stor mängd för att jag skulle härda ut. Så efter tre timmar var jag tillbaka hemma.
Rampade i Jössefors och där var det ett jäkla pådrag när jag skulle ta upp båten. En massa folk och ett par poliser.
Inbrott i samtliga båtar inatt!
Fy fan vad tråkigt. Bensin, verktyg, fiskegrejer var borta. Men även en motor med reglage och hela köret.
Så om nån sett nåt konstigt i trakterna runt Jössefors inatt, tipsa polisen!
Tjipp//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar