söndag 21 augusti 2011

Båtfix

Min gamla Mariner gick inte bra när jag och brorsan var ute igår.
Den spottade och bluddrade. Ville inte varva och vi fick inte upp båten i mer än 8 knop.
Så det fick bli en översyn. Tändstiften är inte gamla och såg även helt ok ut. Dränerade förgasaren men det kom inte ut nån skit.
Det var väldigt lite kvar i bensintanken så den skvätten kasserades. Fyllde på med ny och fräsch bensin, sen bar det iväg till sjön.

Vet inte om det var bensinen men nu går motorn som den ska iaf.
Hade inga problem att knuffa iväg Quintrexen i 20 knop. Skönt.....
Passade på att öva lite mer på prickskyttet på pelagiska ekon, men det gick inget vidare.
Som vanligt alltså. En bommad fisk var allt det gav.
Däremot börjar jag få åtminstone lite kläm på hur jag ska bromsa upp båten och hitta ekona igen. Det blåste lite väl mycket idag vilket försvårade en del.
Men trägen vinner!
Släppte ut tre wobbler efter båten istället och körde ett par timmar. Efter lite wobblerbyte och justering av djupet lyckades jag kroka en 2-kilos gös och en gädda i samma storlek.
Sen kom regnet.....Och regn fick jag nog av igår så jag rev och åkte hem.
Men nu funkar motorn igen, det var det viktigaste!
Tjipp//Micke


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar