söndag 21 maj 2017

Gäddtrolling

Under helgen har det blivit lite gäddtrolling.
Måste ju försöka komma i form inför nästa veckas tävling på Värmeln....

Dammbygget i sundet mellan Kyrkviken och Glafsfjorden har öppnats för båttrafik men det är inte stora hålet precis. Det gäller att hålla tungan rätt i mun för de med stora båtar.

Tvivlar på att ett redan dåligt flöde och utbyte av Kyrkvikens sunkiga vatten kommer bli bättre i framtiden?
Jaja, det är ju en massa experter och konsulter som har räknat på det här....

Fisket då?
Katastrof är ett ärligt ord som beskriver min insats den här helgen.
Lördagen blev det ett längre pass men idag nöjde jag mig med en förmiddag. Resultatet var ungefär lika nedbrytande för mitt självförtroende som om jag skulle medverka i Let´s Dance eller nåt liknande.

En av helgens få gäddor valde en av helgens få wobbler som fungerade.
Strike Pro Giant i en specialfärg från Wolfcreek kallad Rugen Shad var den som levererade bäst.

Täckte en hel del vatten i mitt sökande.
Körde mestadels ute på frivattnet och sökte pelagiska gäddor som gått ut efter avslutad lek men överallt möttes jag av en i stort sett tom ekolodsskärm.
Såg varken större bågar eller stim med betesfisk.

Ska bli intressant att se vad som händer på Värmeln på torsdag.
Jag tror det kommer bli tufft.....
Samtidigt vet jag att det kommer en del riktigt duktiga trollare som visar hur det ska gå till!

Tjipp//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar