onsdag 16 september 2015

För bövelen!! Missa inte detta!

Vänern Pike Open!

Grums Trollingklubb hälsar alla välkomna till tävlingen: Vänern Pike Open.
Det är en ren spinnfisketävling efter vår hungrigaste predator: Gäddan.

Deltagarantalet är begränsat och platserna fylls på snabbt så missa inte detta kanske höstens roligaste happening utan surfa snabbt in här och anmäl er.

Och....Hör och häpna....Jag och brorsan har anmält oss!
Japp, gösfiskarna goes pike liksom.....Dessutom är det vår första spinnfisketävling någonsin.....
Kan ju inte bli annat än succe !?

Men vi laddar hårt :-)
Ett besök på bästa butiken Böjda Spön resulterade i en ny rulle. En Revo Toro som förhoppningsvis ska hjälpa mig bända tungt.
Men det kunde ha börjat bättre.....
Ville ju givetvis ha enkelveven monterad och tog fram stora verktygen. Tyckte muttern satt lite hårt men det hindrar ju inte en erfaren montör som kan hantera både spett och slägga och där den vanligaste nyckeln är i storlek 22.....
Preeecis när muttern släppte slog det mig att det kanske är vänstergäng på en vänstervevad rulle.....

När vi människor stöter på en motgång hanterar vi det på lite olika sätt. En del isolerar sig och kryper in i ett mörkt hörn. En del tar till spriten och en del besöker en psykolog.
Själv besöker jag Böjda Spön.
Efter en djupdykning i deras "braåhahink" var rullen som ny igen med en ny mutter.

Å så har jag köpt en ny jigg.
En rosa Pig.....Segern är säkrad. Den här kommer att utföra stordåd, det är jag säker på.

Till helgen blir det träningsläger i vasskanterna!

Tjipp//Micke

4 kommentarer:

  1. Snyggt!!
    Då jag tyvärr inte kan närvara P.g.a jobb så kanske ni vill låna min "gäddväska" full med godheter!
    Då är jag ju på lite i tävlingen iaf :D

    SvaraRadera
  2. Tackar för erbjudandet Gåård men....
    Amatörer ska fiska med amatörgrejer!
    Du skulle antagligen bli mörkrädd om du såg vad vi tänkt släpa med ut på sjön. Har rotat fram gamla wobblers, skedar, spinnare och toppat med några "modernare" grejer. Har stått nere vid båthamnen och provkastat bara för att få ett någorlunda hum om hur grejerna simmar i vattnet och hur de funkar att kasta. Samtidigt är det lite kul.
    Blir ju en del av utmaningen liksom.....

    Men hur kasst är det inte att jobba en sån dag?
    //Micke

    SvaraRadera
  3. Haha, låter perfekt! :)

    Väldigt kasst, men har man en båt som är ständigt trasig så måste pengarna in :)

    SvaraRadera
  4. Det är ju tyvärr så.....
    De där båtarna kan ställa till det ordentligt ibland :-(

    SvaraRadera