söndag 14 juni 2015

En kort förmiddagstur

Det var ett konstigt fiske på sjön idag med väldigt långa sträckor utan ett eko att sikta på men när man väl hittade något så gick det 4-5 fiskar på samma ställe! undrar om vandringsgösen går i småstim?
Sidescan är bra men när fiskarna går med några meters mellanrum så blir det svårt att välja, så idag har jag nog jagat 4 fiskar i 4 olika vädersträck samtidigt och lyckades att tappa bort allihopa ;)
Men en kort huggperiod på ca 20min så fick jag denna gös på 6,1kg, en gädda 100+ och tre tappade fiskar sen så dog allt ut.


Släppte på en hel del ekon men dom ville inte bita! dom bara var uppe och kollade in jiggen en stund för att sakta försvinna därifrån.
Jag körde på ett tag till tills jag märkte att vinden helt plötsligt tvärvände så vågorna gick imot varandra och solen försvann, kollade över axeln och fick se en grå vägg med regn komma imot mej! jag tänkte att jag kanske klarar mej men då hände något konstigt, vågorna i ett område på ca 5x5m ca 30m från mej plötsligt bara försvann för att sen se ut som om det kokade?
ur det området uppstod en minre tromb som fick skummet efter vågorna att yra omkring typ 4m upp i luften! Det varade bara i någon sekund men jag tog det som ett tecken på att nu ska jag åka hem ;)

//Mattias

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar