måndag 23 juni 2014

Vansinnigt roligt----Ett tag

Vi har minst sagt haft ett ombytligt väder idag.
Från strålande sol och skön värme till ösregn och halvstorm. Perfekt gösväder enligt mig:-)
Men jag hade inte tid att fiska heldag idag. Så det fick bli ett eftermiddagspass, något som jag vanligtvis inte brukar gilla. Får man inte komma ut på morgonen kan det liksom kvitta, tycker man.
Men ett sent pass fick det alltså bli och för att göra allt än värre bestämde jag mig för att prova lyckan på Värmeln av alla sjöar!
Det finns gös här men de är inte speciellt många, så förväntningarna var väl inte skyhöga direkt. Samtidigt är det väldigt kul att få lite nytt vatten under kölen.

Men gissa om jag blev förvånad!
Det ena ekot efter det andra radade upp sig under båten. Helt makalöst!

Även om de flesta valde att göra som fisken på bilden, är det ändå vansinnigt kul att man hittar lite fisk på Värmeln.
Det får nog bli några pass här i sommar:-)

Men då kom det tråkiga.
Ett oväder från helvetet drog in över sjön och gjorde fisket i stort sett omöjligt. Samtidigt slocknade HDS 10:an i båten.....
Så här gjorde den förrförra gången jag var ute också. Men i farsans båt nu sist funkade allt som det skulle.
Får nog bli lite felsökning i min skuta. Misstänker säkringsdosan som råkar vara från Biltema...
Men hur som helst. Efter den alltför korta turen kunde jag summera 6 gösar, 2 gäddor och 2 abborrar. Även om gösarna inte var stora, den största vägde 3,5 kg är jag ändå väldigt nöjd.
Värmeln kanske äntligen är på gång!
Tjipp//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar