tisdag 10 juni 2014

Fina fiskar

Först kommer en "gammal" rapport som jag faktiskt glömt bort.
Några dagar före gösförbudet trädde i kraft var Fredrik Press ute och trollade på Värmeln.

En riktigt fin gös, hela 91 cm lång gapade villigt över en wobbler. Tyvärr vägde den "bara" strax över 6 kg.

Vi har oxå gjort ett par turer sen senast. De har väl varit ok, även om de riktiga tungviktarna har saknats.
Samtidigt har jag lekt lite med actionkameran, Garmin Virb Elite och bilderna är tagna med den.

Idag gjorde jag och farsan åter igen ett försök.
Men det var svårt att komma i kontakt med nån bättre fisk. Farsan lyckades bäst med en 4:a på topp och några juniorer.
Själv lyckades jag bara få en på 3,8 och en junior.
(Skyller på att jag inte släpper på småekon:-)

Och så givetvis de gröna då. Den här var riktigt elak.
Hade fått syn på två kanonekon nere på 8 meter som gick bredvid varandra. Släpper jiggen och när jag bromsar upp på 6 meter sjunger det bara till i spöt och den här snor allt, mitt framför ögonen på gösarna!
Å inte hittade jag tillbaka till ekona heller.....

Avslutar med en bild "På min bästa sida"!
Tjipp//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar