onsdag 26 mars 2014

Nära båtpremiär

Fiskesuget börjar krypa sig på ganska rejält nu.
Inte minst efter besöket på Sportfiskemässan!

Lite nya inköp som ska testas.
På mässan köpte både jag och Mattias några nya jiggar som kallas Zander Strike. De ser klart giftiga ut och ska självklart få några turer i vattnet.
Även några olika färger och storlekar av Westins nya Slimteez har införskaffats. Dessa köpte jag däremot på Böjda Spön eftersom de har ett väldigt bra utbud av dem. Och just nu säljs de dessutom till ett bra pris!

Slimteez-jiggarna verkar redan på förhand bli något av en ny favoritjigg.
Dels för att jag haft ett ganska bra fiske med "ormliknande" jiggar under 2013 och dels för att de finns i en mängd riktigt fina färger.
Så jag tror att vi kommer bli bra kompisar, Slimteez och jag!

Båten måste dock väckas ur sin vintersömn först och vädret har inte varit speciellt lockande till det. Blåser det inte halvstorm så snöar/regnar det.
Men framåt helgen kanske det kan bli en tur?
Tjipp//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar