onsdag 3 juli 2013

Dom två sista turerna

I söndags så hängde jag med farsan ut i hans Starcraft och det var väl ungefär som det har varit den sista tiden.
Gösarna var lite svåra att hitta till och börja med och dom var inte så värst på hugget men det kom upp någon lite då och då.
Sent på eftermiddagen så beslöt vi oss för att testa en sista plats innan vi skulle bryta, när vi kom fram och släppte jiggarna så blev det dubbelhugg på gös! dom följande 90 minuterna var det fullkommligt kaos i båten när gösarna högg direkt jiggen närmade sej botten men det var bara massa smågös tyvärr.
Mitt i ett mothugg så känner jag att det rycker till väldigt kraftigt och jag sa till farsan med ett stort leende att nu jäklar har jag en riktig gös på! men fighten kändes lite konstig så jag började undra om den var felkrokad eller om den hade snurrat in sej i linan, men efter en liten dragkamp så började den att lungt och fint att komma upp, när min megagös bröt vattenytan så jag lite besviket att den var i själva verket ca 30cm lång fast med väldigt stygga och färska huggmärken på hela kroppen, troligtvis så hade det varit en gädda som huggit gösen precis i samma ögonblick som jag satte mothugget.
När vi kom i land så kunde vi summera dagen med att vi hade landat och återutsatt runt 60st gösar.
Skoj att det nappar, synd att det inte var lite större format =)
Måndag efter jobbet så smög jag ut i ett par timmar i 434:an men det blev ingen ordning på körandet i blåsten, det spelade ingen roll hur jag än körde så fick jag sidvind så det var nästan omöjligt att stanna på något eko.
Det blev 4 gösar i båten iaf så helt förgäves var det ju inte =)
/Mattias

1 kommentar: