lördag 2 februari 2013

Båten är borta!

Min vän, min följeslagare vars silverglänsande skrov dansat fram över vågorna.
Båten som hjälpt oss att få så många minnesvärda stunder.
Som tack vare sin smidighet möjliggjort att vi kunnat fiska på mer svårtillgängliga vatten.
Båten som gång på gång bevisat sin duglighet trots sin ringa storlek.
Jag ångrar mig redan.
Jag har alltså sålt min Quintrex.
Av många dumma saker jag gjort kan detta vara en av de dummaste......
Det var ett svårt beslut men det var tvungen att tas.
En båt tar plats och betyder ett låst kapital. Jag har fyra båtar som ska bli en....eller kanske två.
Quintrexen passade inte in i framtidsplanerna helt enkelt.
Den nobla gösjägaren kommer nu att bli en gäddracer av rang.
Jag önskar den nya ägaren lycka till!
Följ dom gärna på http://teamcucumber.blogspot.se/ , det ska jag :-)
Tjipp//Micke

5 kommentarer:

  1. Jag vet hur det käns:( vilken båt blir kvar??

    SvaraRadera
  2. En Crescent 425 som jag börjat bygga om lite. Sen är jag i valet och kvalet om min HT-båt/trollingbåt ska ersättas med en styrpulpet istället som ju faktiskt är mer allround.
    Mvh Micke

    SvaraRadera
  3. Lovar att förvalta detta arv på bästa möjliga sätt. Ska t.o.m. börja fiska lite mer gös. Tack för en god affär och trevlig pratstund. Vi hörs och riktigt jäkla sketfiske! :)
    /Kristoffer

    SvaraRadera
  4. Du får gärna komma till Huskvarna till våren så kan du fiska och bearbeta din sorg;-) i min båt om du vill.

    mvh Peter

    SvaraRadera
  5. Kristoffer: Är övertygad om att min kära båt kommit i rätta händer. Men det är bra att du ska fiska mer gös. För mycket gäddslem i Quintrexen kan faktiskt chocka den!
    Vi höres:-)

    Peter: Det var ett väldigt fint erbjudande.
    Du kanske kan öppna en slags avänjningsklinik för FD Quintrex-ägare?
    Mvh Micke

    SvaraRadera