söndag 17 april 2011

Inget fiske men fullt upp ändå

Vattnet nästar sprutar ut under bron nedanför mitt hus. Härligt! Isen har gått på Glafsfjorden. Värmeln ligger än men det dröjer nog inte länge till. Den här helgen har använts till förberedelser inför fisket + att jag jobbar ett extrapass. Det är som ni vet mkt att fixa så här på vårkanten och eftersom vi har våra båtar utomhus under vintern blir det ännu mer. Fy fan va skitig en båt kan bli! Så just nu servas motorerna, båtarna tvättas, utrustningen kollas igenom och önskelistorna fylls på. Inbillar mig att jag inte är ensam om att köplusten till nya saker stiger rejält när vårsolen börjar värma som mest:) Mattias är på jakt efter en ny lillbåt. HR 390:n han skaffade ifjol ska bytas ut till nåt mer rejälare. Själv behöver jag en trailer till trollingbåten, en större motor till lillbåten eller rentav en ny båt! Även farsan står i valet och kvalet mellan större motor eller ny vertikalbåt. Det är minst sagt mycket nu! Förresten, har ni hört att Böjda Spön i Arvika har testat ett nytt koncept? DRIVE IN! Gick väl sådär, dörren var för smal för bilen! Tjipp//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar