söndag 30 maj 2010

Eftermiddagstur

Fick bli en eftermiddagstur med lillbåten idag. Mattias har ju inte fått provfiska den än och var även sugen på att få testa sitt HDS-lod efter uppgraderingen.
Men besvikelsen blev total! Tyckte synd om honom där han satt och stirrade tungt på en fisktom skärm. Inte en båge eller nåt annat heller för den delen. Skärmen visade ingenting. Körde över en vase som på mitt gamla X97 lod fyllde skärmen från botten på 8,5 meter ända upp till 2 meters djup. HDS:en visade ingenting!
Hade det varit jag som köpt ett så fint lod, hade det numera legat på botten, nånstans i närheten av den där vasen.
Men Mattias har lite mer tålamod än mig, vilket är en jäkla tur. Han började nämligen gå in lite längre i menyn än han varit förut och hittade en konstig inställning. "Fiskvisning" eller nåt liknande hette den. Efter att ha aktiverat den tjänsten blev det minsann andra bullar på lodet. Eller andra bollar rättare sagt. Bollar med betesfisk, stora som en Volvo 740.
Jävlar vilket bra lod! Visst ser han nöjd ut? Äntligen fick han igång sitt lod. Observera hur han lite försiktigt har vridit lodet åt mitt håll så jag ska bli avundsjuk på hans fina bild. Kräk....
Men nån fisk fick vi inte! Ja två gäddor och några bommade som kändes som abborrar kom väl iofs upp. Men inga gösar.
Det är säkert HDS:ens fel.
Har hört från en säker källa att båtar med HDS-lod får mindre fisk, så det så.
Tjipp//Micke

2 kommentarer:

  1. Gött att ni fick fart på hds lodet, Hat gött

    SvaraRadera
  2. med en hds ibåten kan man inte misslyckas .jag vet har en sån i campingen .mwh han som kan

    SvaraRadera