torsdag 9 augusti 2012

Kvällstur igår

Blev supersugen på en tur igår efter att regnet äntligen upphört.
Trots en hel del blåst och tyvärr norrifrån fick det bli ett försök på Gösta.

Fiskade först av en gammal markering utan att det gav nåt. Platsen var tom.
Men när jag sedan gled ut över djupare vatten dök ett fint eko upp på 8 meter.
Lyckades för en gångs skull hitta tillbaka till det, trots den grova sjön och släppte jiggen.
Stannade en meter över och hann bara se ekot börja stiga sakta innan allt försvann ur bilden. Men jag höll kvar spöt en stund ändå och plötsligt knäppte det till lite.
Inget karatehugg, det bara "sög" till.
Då blev det desto bättre fart efter att mothugget satts. 
Vågen visade på strax över 4 kg.
Vacker gös i topptrim som stångade precis så där härligt som de kan göra under drillningen.
Fångstmattan hade jag ju glömt hemma så den fick finna sig i att få ligga på en draglåda under avkrokningen.
Sekunden senare tackade den för sig med ett rejält slag med stjärten innan den dök tillbaka ner i djupet.
Härligt!

Det här var den enda jag lyckades få pelagiskt.
Fick ytterligare några små på botten, oxå de pigga men lite svåra att hitta.
Framåt kvällen avtog blåsandet och det blev en mycket behaglig kväll.
Men gösarnas huggvillighet avtog i samma takt som vinden mojnade.
Jag körde ända tills mörkret kom i hopp om en huggperiod men utan framgång.
Men det får bli nya tag snart igen!
Tjipp//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar