måndag 6 augusti 2012

Båten infiskad med "rätt" art

Det blev en liten tur idag, innan regnet.
Vi var tre båtar som gick ut med vertikalspöna laddade.
Humöret på topp och vädret var bra, behagligt mulet och ingen vind.
Rivstart direkt på morgonen med huggvilliga gösar men det avtog snabbt, alltför snabbt.
Sen blev det betydligt trögare i flera timmar.
Det är en härlig känsla när nåt guldskimrande kommer upp från djupet.
Körde en hel del båt idag och kollade upp lite nya platser men det gav inte mycket.
Några fina abborrar men inga gösar.
Det var de välkända platserna som gav fisk, för alla tre båtarna.
Fin-S "Metallic Carrot" funkade skapligt idag.
Mattias körde stenhårt med en 7 tums jigg i färgen "Mack....nånting". Det är bara han som får fisk på den där.
Testade själv oxå men inte ett pill. Till slut kom en gädda och befriade mig från jiggeländet.
Frampå eftermiddagen kom det igång lite igen.
Men nu hade vi varit ute länge och regnet närmade sig så det fick vara bra.
Nu kom dagens blunder nr:1: Halvvägs in till hamnen kommer jag på att det ligger en markör kvar i vattnet.
Jaha, bara att vända, tur att det är så kul att åka båt i regnet :)
I hamnen kommer blunder nr:2: Knuffar ut båten för att dra den till ena sidan av rampen så trailern får plats bredvid.
Båten glider iväg så fint på vattnet och på land står jag med båda ändarna av ett rep i handen.
Karbinhaken hade gått upp!
Väntar tålmodigt på att båten ska glida in igen. Även om det inte blåser så rör sig vattnet åt rätt håll.
Men båten åker lite sidled och fastnar i några näckrosor, typiskt....
Efter lite letande hittar jag en 3 meter lång, avhuggen slana i vattenbrynet och efter lite klättrande i en annan båt (förlåt) lyckas jag knuffa in min till rampen.
Så det gick bra till slut.
Men det viktigaste av allt: Det kom upp fler gösar än gäddor i båten idag.
Så nu är det officiellt en gösracer!
Tjipp//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar