tisdag 6 december 2011

Nya leksaker

Stora pojkar får stora paket!
Skillnaden är bara att man får köpa dom själv :)
Blev en tur till den nyöppnade Jula-affären i Karlstad. Måste erkänna att man lätt blir lite köpgalen när man strosar runt bland hyllorna.
Det riktigt kliar i "bra-å-ha-tarmen".
Ett motordrivet jordborr fick följa med hem!
Det var iofs anledningen till mitt besök till prylgalningarnas Mecka.
Nu ska det borras en massa hål och gjutas plintar innan vinterkylan kommer på allvar.

Har en liten baktanke med jordborret oxå......det ska nämligen testas att byggas om till ett isborr.
Vet killar på Sveriges bästa fiskeforum http://www.fiskesnack.com som gjort detta.
Får se om jag köper en riktig borrspiral för motorborrar eller om jag slaktar mitt Lazer 200.
Orsaken till det här lilla "projektet" är givetvis snålhet.
Att hyra ett jordborr en helg går på 1000:-.
Julas borr kostar 2000:-.
En riktig borrspiral kostar 1500:- eller så använder jag Lazern som kostade 1000:-:
Ett riktigt motorisborr, som garanterat är bättre, blir lite för dyrt eftersom det hamnar på ca 6500:-.
Nu får jag förhoppningsvis hål i både backen och isen till mer humana pengar.
Eller så blir det som vanligt: Snålheten bedrar visheten!
Tjipp//Micke



2 kommentarer:

  1. Har kört med ett sånt jordborr 2 säsonger nu! Isfiskar riktigt mycket och förra året hade jag 35 pass då jag borrade isnitt 30 hål varje gång. Funkar hur bra som helst. Mycket starkare än tex. jonsereds motorborr. Du behöver inte slakta din gamla spiral heller. Svarva en adapter bara. Så skruvar du fast din lazer. Och vill du veva lazern nån gång flyttar du bara tillbaka den till veven. Mvh Elias

    SvaraRadera
  2. Hejsan Elias och tack för infon!
    Såg en bild på en adapter på Fiskesnack. Blir nog att "råkopiera" den:)
    Ska bli kul att testa borret i vinter.
    Intressant inlägg om C&R på lax på din blogg förresten. Gillar folk med lite stake som vågar skriva vad de vill!
    Mvh Micke

    SvaraRadera