lördag 31 december 2011

Nu börjar det....

Nu rullar min kära Subaru igen!
Men jag fick krypa till korset och lämna in bilen till en verkstad. Eller rättare sagt, bedömde det som det smartaste.
Vid närmare efterforskningar visade det sig nämligen att det bara kostade 2200:- extra att låta verkstaden göra jobbet istället för att få skruva själv hela nyårshelgen....inget svårt val.
Så nu är den fit for fight med nya packboxar vid kammarna, ny kamrem och rullar.
Lyckades även tigga till mig ett takräcke alldeles gratis...bra va?
Hade planerat fiske idag men inatt la sig isen här i Edane.

Nu börjar tiden.....den värsta på hela året!
Tiden när man inte kommer ut på sjön p.g.a is.
Is som ännu inte är bärkraftig nog för att stå på.
Längden på den här tiden kan ju variera kraftigt men jag hoppas den blir kort. Jag vill ha antingen öppet vatten eller stark is.
Inget mellanting!
Nu börjar även det nya fiskeåret....det är roligare.
Ett nytt år med nya planer, nya mål och nya utmaningar.
Nyårs-löften och sånt bjäfs har jag vuxit ifrån....men jag lovar att det ska fiskas mycket 2012!

Nej men se här: Paraplymjärden från helvetet....Den Krokige!

Dagen har ägnats åt förberedelser. Har tankat upp båten ifall isen släpper och jag har satt ut två mjärdar ifall isen ligger kvar.
Så Den Krokige får göra en insats igen då jag valde att testa på två olika ställen samtidigt.
Vet inte vart mörten är just nu men hoppas på att finna några.
Vill samtidigt passa på att önska alla och då menar jag alla, ett gott nytt år.
Hoppas ni får ett riktigt bra fiskeår 2012 med många och stora fiskar.
Men inte fler eller större än vad jag får:)
Nu menar jag alla igen, även dig Mattias!
Tjipp//Micke


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar