söndag 30 september 2018

Tvättat beten idag....

Uttrycket: "Att tvätta sina beten" betyder precis detsamma som att man haft ett riktigt uselt fiske.
Idag har jag tvättat mina beten....

Nästa helg avgörs VPO som i år har ett imponerande startfält både sett till antal deltagare och mängden erkänt duktiga gäddfiskare. Det kommer bli ruskigt kul att mäta sina krafter mot alla dessa!
Så med förhoppning om att kunna vässa sig lite ytterligare och samtidigt passa på att testa lite nya beten, blev det ett pass på hemmasjön idag.

Beten som skulle testas.....Bli tvättade.

Men jag hade ett oerhört svårt fiske.
Nötte vasskanter, bombade gräsflader, fiskade djupvassar och nötte branter runt friliggande grund. Men ingenstans lyckades jag hitta några huggvilliga gäddor. Inte ens snipor....Hur man nu lyckas med det?
Det ska ärligt erkännas: Optimismen tröt en smula....

Den här var däremot optimist!
Attackerade brutalt en Pig Shad Jr. Färgen är för övrigt Böjda Spöns egen "Dan The Brewer" från Gäddfemman. En skön färg som levererat en hel del nu.

Så inför tävlingen nästa helg får jag trösta mig med en annan gammal klyscha:
Det kan i alla fall inte gå sämre!
Eller jo...Det kan det ju.

Tjipp//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar