måndag 24 juli 2017

Jag har inte tiid! Jag har semester......

Första veckan på semestern försvann lika snabbt som en avlöning.
Det är som vanligt. Man skjuter fram en massa saker under vår och försommar som man ska ta tag i på semestern. Så blir det som det blir, plötsligt är semestern här och det är ett berg med saker som ska göras, både måste-grejer och sånt som är lite roligare. Så den första semesterveckan blir alltid en stressig vecka. Att man aldrig lär sig....

En enda fisketur hann det bli under veckan.
Jag och farsan åkte ut för att se om abborrarna var huggvilliga.

Jag hade laddat upp med flera spön, färdigtacklade för dropshot, finessjiggning, vanlig jiggning och ett spö för spinnare samt hårdbeten.
Tanken var att de olika metoderna verkligen skulle hårdtestas under dagen. Har mycket att lära mig, speciellt om dropshot och det lite pilligare finessfisket.

När det ser ut så här på ett ekolod och det ändå inte nappar, då vet man att det blir en jobbig dag....
Vi var tappra och lyckades gneta upp ett par randiga och några mindre gäddor som faktiskt var de piggaste för dagen. Men mina förhoppningar om ett lyckat och lärorikt testfiske blev inte riktigt som jag tänkt mig. Det är liksom lite svårt att dra några slutsatser om olika tackel när abborrarna dissar precis allt!
Men det är bara att fortsätta experimentera.

Åter i hamnen pratade vi med andra fiskare som varit ute och de hade haft precis lika dåligt fiske som oss. Det är ju åtminstone en tröst i eländet....
 
Första semesterveckan har också inneburit en start på renoveringen av min "smygarbåt" jag köpte förra året.
Den skulle ha gjorts i ordning i våras redan men det kom lite emellan, sjukdomar och sånt tråkigt.
Men bättre sent än aldrig :-)

Tvingarna räckte inte till när de nya relingslisterna limmades på plats så jag fick använda svetstänger och allt möjligt jag kunde hitta i verkstaden.
Bygget har gått bra och är nästan klart förutom några gamla dåliga lagningar och smådetaljer som ska fixas. Återkommer inom kort med det färdiga resultatet.

Veckan har också inneburit en rad olika och vansinnigt roliga saker för mig och brorsan.
Jag är hemlig och håller lite på det....

Tack o hej för den här gången!

Men vi hörs snart igen....
Tjipp//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar