fredag 25 november 2016

Skarpladdat inför helgen

Efter ett besök på Böjda Spön tidigare i veckan är abborrjigglådan åter fylld med lite nytt gummi.
En del beprövat och en del nytt som aldrig testats, det ska bli kul.
Längst ner i bild ser ni två av Alexander Pollacks egna jiggar. De här tror jag starkt på!

Vill även passa på att tipsa om några riktigt bra handskar.
Jag har lite problem med min fingertoppar när det blir kallare/blötare ute och har testat ett antal olika handskar nu. Men ofta är de för tjocka och klumpiga att använda eller så känns de kalla att ha på sig.
Förra helgen testades ett par montagehandskar från Tegera med mycket bra resultat.
Dessa är lättfodrade, inte jättevarma men tillräckligt kyliga höstdagar och HELT vattentäta.
Att det är just montagehandskar och inte vanliga arbetshandskar innebär också att fingertoppskänslan ska finnas kvar, vilket det också gör. Man får även ett gott grepp runt spö/rulle med dem.
Köpte dessa på Granngården för 119:- vilket jag anser vara väldigt prisvärt.

Så under helgen ska jag, mina handskar och nya jiggar ut för att jaga abborre.
Det ska bli kul :-)

Tjipp//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar