lördag 9 augusti 2014

Testfiske pågår!

Självklart måste man ju ut och testa galenskaperna man hittat på i betesväg.
Det fick bli ett förmiddagspass i ett skönt morgonväder. Var riktigt sugen på att terrorisera de stackars gösarna med mina fula jiggar.

Smågösarna hade inget emot en stor Curly tail!
Jiggen är 20 cm utan utsträckt "svans" och den väckte ordentligt intresse. Tyvärr hängde de flesta bara i stjärten utan att fastna och tyvärr tyckte även gäddorna om den groteska abborrjiggen.

Men att försöka prickskjuta på gösar som går på det här djupet är inte lätt.....
Egentligen är man idiot som ens försöker. Vill man ha mycket fisk nu är det helt klart trolling som gäller.

Högen med ratade jiggar bara växte.
Det var väl det jag misstänkte....

Men det blev även en liten hög med producerande jiggar!
I ärlighetens namn gav inte alla jiggar gösar upp i båten. Men de gav åtminstone bomhugg och bidrog till ett visat intresse. Det får räcka så länge.

Jag hade väldigt få ekon att fiska på idag och de flesta gick som sagt väldigt ytligt vilket ytterligare försvårade fisket. Jag hade även svårt att lokalisera de större fiskarna.

Så det blev bara en "godkänd"!
När vinden tilltog vid middagstid gav jag upp och styrde hemåt.
Men eventuellt blir det en ny test-tur redan i morgon!
Tjipp//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar