lördag 2 november 2013

Dagens fiskafänge

Kalasväder på sjön och ny elektronik att testa. Det blir bara inte bättre än så:-)
Nya kontoret!
Elektroniken hoppade igång och en kopp kaffe är upphälld. Så här kan jag sitta en hel dag....
HDS 5:an fick följa med som backup, ifall jag kopplat något fel på de nya grejerna. Men det gick som sagt bra. Det är även skönt att man är "märkestrogen". Blir så mycket lättare att hitta i menyerna och göra inställningar när man känner igen sig.
Det är inte så lätt med nya grejer när man börjar bli gammal!
Fick sällskap idag oxå. Det är trevligt.
Rookien kom i egen båt och jagade gösekon för glatta livet. Tyvärr var det fel dag skulle det visa sig.
Jag fick två såna här, det var allt. Förutom en massa bommade då förstås.
Gösarna ville inte alls vara med i leken idag. Synd för jag hittade ändå en hel del ekon att fiska på, en del tack vare Structure-scanen. Men inte ens den bästa elektroniken kan övertala gösarna att hugga!
Såhär såg det ut för det mesta. Gösen stiger upp och tittar en stund innan den bestämt viker av.
Efter att ha några såna under en ganska lång tid bestämmer sig plötsligt en av fiskarna sig för att hugga. Jag blir så paff när det plötsligt smäller till stenhårt i spöt att jag råkar komma åt rullens frikopplingsknapp i mothugget. Inte ens en amatör gör sådär.....
Självklart fick jag inte upp den och självklart blev det skatbo på rullen.
Så dagen får sammanfattas med tröga gösar och en ökad nyfikenhet på elektronik!
Tjipp//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar