söndag 19 maj 2013

Vilken dag....Vilken dag!

Gäddtävling på Glafsfjorden den här helgen.
Själv var jag inte med i år men idag sattes klockan på "tidigt" och jag släpade med mig båten till Fjorn.
En av de trevligaste sakerna med tävlingar är bryggsnacket...och det fick jag i alla fall delta i :-)
Åkte ut före tävlingsbåtarna och knöt fast mig i bojen alldeles utanför sundet, precis där båtarna kan fälla gasreglagen i botten efter den passerade 5-knopsskylten.
Tanken var att jag skulle fota lite båtar.
En tanke som kanske inte var alltför smart....
För plötsligt kom de!
Och blåste förbi mig på båda sidor. Det var inte helt lätt att hinna med att fota och båten guppade ganska bra i vågorna vill jag lova.
En del av bilderna blev tyvärr oxå suddiga.
Kommer att skicka fler båtbilder till Abresparre och gissar jag rätt kan nog en och annan dyka upp på:
http://laketour.blogspot.se/
Dagens fartdåre!
Blev lite nära där....
Carl, nästa gång tar jag med mig älgstudsaren!
Dagens magplask!
Nån som kan gissa båtmodell?
Här körs det så det ryker!
El Presidente i högform. Kalle fiskade bra idag.
Robert laddar för fullt! Undrar om inte killarna i fören blev lite blöta här?
Team Topp kom ut sent....Hmm, hörde nåt om att de försökte sjösätta "unplugged" idag.
Ingen bra idé.

Efter fotokavalkaden på båtarna testade jag lite prickskytte på gös.
Det blåste lite väl hårt och det var stora problem med att hitta några ekon.
Men till slut, efter div. förflyttningar, orkade jag hitta lite fisk som jagade aktivt i en brant.
Vanligtvis hittar man ekona på djupt vatten i den här sjön men idag jagade de alltså aktivt inne på lite grundare partier.
Dagens Eko!
Fick en klockren träff men fisken tvekade och följde med länge....
Innan den till slut vek nedåt botten.
Saaatan! Som min finske granne troligtvis skrek efter hockeyn idag.
Ännu en tvekande fisk som det inte gick att lura.
Dagens mest misslyckade foto!
Hmmm, det här med självutlösare får jag nog öva på.
Dagens finaste fisk!
Det här är kärlek.....6,5 kg guldglimrande kärlek.
6 gösar lyckades jag lura upp med denna på topp. Minsta fisken vägde 3,7 så det var bra snittvikt.
Dagens bästa pris!
Jo det måste det ju va. Perfekt att spola ur allt gäddslem i båten med. Annars bygger man om den till en manlig planer-board rulle!
Dagens vinnare!
Team Topp gjorde det igen. De kan det här med gädda de.
Dagens sexa!
6:a? undrar ni. Jo men det är ju bäst att ta med en bild på farsan. Han blir så sur annnars....
Och slutligen: Dagens lista!
Se, läs, begrunda. Skäms, ta lärdom eller sträck på dig.
Det finns inga ursäkter...Listan är sanningen.
Och det var dagens visdomsord!
Tjipp//Micke

2 kommentarer:

  1. Stort Grattis Till det grymma fisket Micke!!
    Jäklar vilken praktgös!

    SvaraRadera
  2. Tack Henrik:-)
    Å du, hälsa Storfiskar´n grattis på stora dagen!
    Mvh Micke

    SvaraRadera