lördag 23 mars 2013

Slow motion under isen

Jag vet inte om det är de senaste veckornas iskalla nätter som är boven.
Vet inte om det är vi som gör fel....men firrarna är iaf  INTE  på hugget!
Nappen idag var ytterst försiktiga.
Inga tokhugg....inga sköna rusningar....och absolut ingen huggsexa.
"Mothugget" Svensson in action!
Förgäves tyvärr. Det blev bara en spottad mört.
En av flera idag ska tilläggas. De var som sagt väldigt försiktiga och spottade nästan omgående.
Det finns snyggare vindskydd....jag vet. Men det gjorde jobbet :-)
Trots strålande solsken och inte alltför många grader isade den jobbiga nordanvinden.
Men bakom vindskyddet var det betydligt trevligare, speciellt när solen låg på.
Däremot får jag nog lägga ner lite mer jobb på det.

1 gös på 6 turer......
En enda ynka gös på sex turer....det är inte bra.
Gösfisket har låst sig riktigt ordentligt för mig sedan jag.....ja faktiskt sedan jag sålde Quintrexen.
I och för sig har kompisarna vi varit ute tillsammans med inte heller fått så mycket mer, men ändå.
1 gös på 6 turer....
Han hade nog rätt profeten Peter (100% gös), när han högtidligt förkunnade att den som säljer sin Quintrex får nöja sig med gäddor därefter.
Men lugn, bara lugn. Jag har nämligen en plan :-)
Tjipp//Micke

7 kommentarer:

  1. Hej Micke.
    Väntar med stor spänning på att se vad du har för plan ;)

    Ha de gott
    Peter

    SvaraRadera
  2. Om planen mot all förmodan inte skulle fungera får fiskebrorsorna gärna hänga med ut i "Hajen" om nu den där isen någongång har tänkt att försvinna. Har själv planer på att utrusta ringen med ekolod för ett vertikalfisketest... återstår att se om det blir ngt av det. mvh J

    SvaraRadera
  3. Peter, vänta bara så ska du få se!
    Till och med Graeme på Quintrex är inkopplad i det här projektet:-)

    Joakim: En tur i Hajen kan jag gärna tänka mig men flytringen tackar jag däremot bestämt nej till...
    Mvh Micke

    SvaraRadera
  4. De låter kul Micke,,jobbigt för mej bara för jag är nyfiken av mej ;)
    Ska ni åka till Jönköping på fiskemässan eller är det för långt ?

    SvaraRadera
  5. Jönköping är väl inte för långt?
    Där har jag varit flera gånger:-)
    (Har morföräldrar, två morbrödrar och en massa kusiner därnere, är ju halvt smålänning faktiskt.) Men jag tröttnade rejält på vägen dit när jag pendlade mellan Arvika och Växjö (Braås) i ett halvår 2008. Så roligt är det inte att åka bil.
    Vi har pratat om fiskemässan men inte helt bestämt oss än. Men det hade varit kul...
    Mvh Micke

    SvaraRadera
  6. Om ni kommer så står jag i fiskecenters monter så då måste ni komma förbi.

    //Peter

    SvaraRadera
  7. Det gör vi, var så säker :-)
    //Micke

    SvaraRadera