tisdag 17 juli 2012

Jag ä int bitter

Perfekta förutsättningar för pelagiskt prickskytte idag!
Lite växlande väder men i stort sett ingen vind alls.
Det var bara en sak som saknades....en viktig sak.
Huggvilliga gösar!

Farsan spränger fram.
Han var laddad, nu skulle dom upp.
Men det är inte lätt när det ser ut såhär:(
Gösarna skyggade....hela tiden.
Antingen dök de för båten eller så inspekterade de jiggen med föga intresse ett tag innan de försvann.
De var fruktansvärt tröga.
Jag tror att Mattias har pissat i min jigglåda! Nånting hindrade iaf gösarna från att ta.

Martin kom ut lite senare och visade direkt hur det här ska gå till!
5470 gram. Det är bara att gratulera.
Jag ä int bitter!
Men det var oxå det enda roliga även för Martin. Fick några små lite senare men även han hade problem med blyga firrar.
Mitt i allt ringer Perra (Team Granudden) och rapporterar ett mycket bra fiske.
Kul...för honom.
Jag ä int bitter.
Jag fick bara en gädda idag. En enda gädda. Resten av nappen tappade eller bommade jag.
Farsan tog två smågösar, nån gädda och en abborre.
Jag var alltså klart sämst...idag igen. Men jag ä int bitter!

Jag och Martin bröt fisket litegrann mitt på dagen och våldgästade Bosse Johansson.
Han har köpt en sommarstuga alldeles invid strandkanten.
En stuga där han ska få lugn och ro utan en massa folk som springer.
Trodde han ja!
Tjipp//Micke



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar