onsdag 7 mars 2012

27kg Gös

Idag har det varit väldigt blåsigt och kallt på sjön men vilket underbart fiske!
Jag höll på att lägga ut det fjärde spöt när klockan var 07.40 som den första hugget kom, snabbt dit och satte ett mothugg och upp kom den första gösen ( 6,12kg ) på med en ny mört och fortsatte att lägga i dom andra spöna.
kl 09.10 högg den andra ( 5,32kg ) och jag var precis klar med att tackla upp spöt som det högg på ett spö lite längre ut, nu var klockan 09,15 jag smög dit och krokade den tredje gösen ( 6,09kg )
Sen dröjde det till kl 11,05 så högg den fjärde gösen ( 5,22kg ) och lyckan var stor =)
Mitt på dagen så var det stilla i alla spön bara någon sporadisk gädda som högg och jag tänkte för mej själv att jag kör till 14.00 sen så plockar jag upp.
Klockan 13.50 så blev det en fällning på ett av dom yttersta spöna, dit och gjorde mot hugg och det var tungt! det var en fin gös som jag tyvärr brände i iskanten.
Precis när jag skulle börja att plocka ihop "Basecampen" så fällde det yttersta spöt och upp kom den femte och minsta gösen för dagen ( 4,65kg )
Det blev lite tråkiga foton idag men eftersom jag var själv på sjön så ville jag inte utsätta gösarna för mer tid över isen än nödvändigt med tanke på den jobbiga blåsten, det tar ju lite tid att börja rigga kameran och sånt.
Så lite drygt 27kg gös har slemmat ner min landningsmatta idag, en helt underbar fiskedag.
/ Mattias

5 kommentarer:

  1. Jävlar vilket grymt fiske:-) . Sjön levererar verkligen:-)

    SvaraRadera
  2. Härligt att se Mattias :) grymt bra fiskat :)
    Får se när jag kan komma upp och visa er hur en pulka ska vara packad ;)

    SvaraRadera
  3. Tackar =)
    Ja den pulkan vill jag se Alexander, har ju hört lite rykte om den ;P och det börjar nog bli lite ont om tid, jag vet inte hur länge till man kommer ut på isen men vi får hoppas på att det går komma ut iaf ett par helger till.
    /Mattias

    SvaraRadera
  4. ja det är lite synd att isen snart är borta men då börjar ju en ny säsong, då får vi ta det på vertikalen :) det skulle vara kul att få se hur det går till detta med att ta storgös ;)
    /alexander

    SvaraRadera
  5. Njaa nu är det ju inte så lätt att hitta storgösen, dom står ju inte på rad och väntar precis även om det kan verka så ibland ;)
    Men man måste ju försöka för att ha chansen till en =)
    /Mattias

    SvaraRadera