lördag 17 december 2011

Fit for fight igen

Förra helgen blev det inget fiske:(
Slutrycket på utbyggnaden av huset, bilreparationer och annat kom ivägen.
Sånt tar på nerverna......fiske är viktigt för själen!
Min motor ville ha service efter förra turen.
"Pissestrålen" var ytterst svag, vid låga varvtal kom inget alls.
Rev isär och fann en impeller i nyskick?

Blåste även rent i kanalerna innan allt monterades ihop.
Får väl se om det funkar nu.....
Gör en testtur i morgon!
Har inte bestämt sjö eller fiskemetod än, vädret får avgöra.
Tjipp//Micke

2 kommentarer:

  1. Tjena!
    Jag hade en yamaha 9,9 på min förra båt. Den slutade att kissa när jag var ute å fiskade, trodde då att impellern var kass, men den var ok. efter en tids letande så fann jag felet.
    "pipen" som kissar ut kylvattnet var tät.
    Blåste ren den och allt funka som det ska.

    SvaraRadera
  2. Hej Daniel!
    Det var nog samma fel på min. Idag var det betydligt bättre "potens" på strålen.
    Mvh Micke

    SvaraRadera