måndag 5 september 2011

Ramp-jakt

Varje år brukar jag och Mattias besöka minst en ny sjö.
Oftast ett mindre välkänt vatten, med lågt fisketryck och där chans till stor fisk finns.
De senaste åren har vi inriktat oss på gösvatten. Tidigare år har det varit öringvatten, sjöar med röding för pimpelfiske osv.
Det här är riktigt kul och kan många gånger vara spännande, på både gott och ont.....
Förra årets "projektsjö" ställde till det vid sjösättningen för oss.
Subarun stod på två hjul och fick en buckla i golvet efter att ha klättrat på en stubbe och några stenar.
Men vi fick i båten till slut!


Idag besökte jag ett nytt vatten innan det är dags för jobb.
Efter lite letande fann jag en ramp som ska funka. Det var lite brant till en början och vägen ner till rampen består av grus med övervuxet gräs som var snorhalt efter allt regn men det ska nog gå.
Blev lite förvånad när jag ser att någon har asfalterat rampen precis i vattenbrynet!
Det här är en av orsakerna till att jag köpt mig en lätt aluminiumbåt.
De här små "projekten" med dessa lite hemliga vatten är otroligt roliga!
Tjipp//Micke

2 kommentarer:

  1. Vet var det är!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Kul!
    Har du fiskat där?
    Håll gärna namnet lite för dig själv. Kan vara roligt att ha några vatten som inte är helt sönderfiskade.
    Mvh Micke

    SvaraRadera