torsdag 16 juni 2011

Tröstköp?

Den här dagen började inte bra.
Håller på med en gammal båt som ska breddas i motorbrunnen. Igår la jag på det förhoppningsvis sista spackellagret innan jag åkte till jobbet.
Men i förmiddags när jag skulle slipa visade det sig att skiten inte torkat: Gammalt spackel!
Jämmer och elände, bara att skrapa bort och börja om.
Så jag fick åka in till stan och köpa nytt och när jag ändå var där fick det även bli ett "tröstköp".
Bästa tröstköpen gör man på två ställen. Systembolaget är ett men eftersom jag ska jobba ikväll fick det bli Böjda Spön istället.
Å det är ju inte sämre det heller!
Det fick bli en ny vertikalutrustning!
Ska jag vara ärlig var det faktiskt ganska välplanerat sedan en tid. Har kört med mitt BFT-set i två år nu och varit sugen på nått nytt ett tag.
Spöt blev AMS Best Vertical. Ett spö som fått bra kritik och som i år kommit ut i en ny lite billigare variant med lite enklare ringar. Det finns även numera en version med trigger.
Rullen fick bli en Shimano Caenan. Inte en aning om hur den är men den känns bra.
Linan blev Suffix nya 832. Brorsan har testat den ett tag och är väldigt nöjd.
Det råkade även följa med en påse jiggar från AMS av en ny modell för mig men som funkat för en del.
Så nu är ju suget efter helgen och provfiske med de nya grejerna ännu större.
Å det är ju många dar kvar!
Tjipp//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar