fredag 31 december 2010

Bra avslut på fiskeåret

Ismete igen idag. Även denna gång med inriktning på gädda.
Det gick väl sådär, de var försiktiga. 5 st kom upp men hur många blindfällningar vi hade tappade vi räkningen på. Gäddorna föredrog de största mörtarna vi hade men de tog försiktigt.
Inga rusningar i hugget och spottade nästan direkt vi spände upp linorna.
Däremot lyckades vi pimpla upp ett bra antal mört som nu simmar i baljan här hemma.
Fick även en sik! Blev lite snopen när den kom upp, måste erkänna att jag inte var helt säker på vad det var förrän vi såg fettfenan.
Har aldrig fått sik förut så det var ett bra avslut på året med en ny art.
Perras största för dagen. Annars var det han som dominerade i antal landade gäddor. 4 till honom och bara en till mig, typiskt :(

Däremot fick jag den största så jag surar inte! 5,5 kg och en riktigt bra fight då den nappade på mitt mjukaste spö. Det tackar vi för.
I morgon drar vi iväg ett bra gäng på rödingpimpel. Premiär på Norra Örsjön.
Tjipp//Micke
Å förresten: Gott nytt år på er!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar