torsdag 28 januari 2010

Godmorgon!

I går kväll var jag på föreläsning i Karlstad. Inte ofta jag är det men temat var Vänerns laxar och öringar. Återblickar, dagsläget och vad som väntar. Mycket intressant och lärorikt måste jag säga. Tyvärr blir det väldigt mycket siffror som ska in och lagras samtidigt i min tröga skalle. Men lite brukar fastna.
Fortum hade en represetant där som förklarade om deras odlingsarbete. Länsstyrelsen i Västra Götaland hade David som förde deras talan och han hade verkligen en hel del att komma med. Här fick man en del att fundera på! Till sist var fiskeguiden Tommy Nerstrand på plats och det var en elak jävel! Skämt åsido, det är en trevlig kille som bl.a. visade fruktansvärt fina kort på trollingturer under åren, samt avslutade med en film inspelad i hans båt.
Filmen var från en av hans guidade turer. Juni, klapp spegel och ta mig fan napp hela tiden! Elakt att visa sånt i januari, trollingsuget blir ju inte direkt mindre!

Nej, man får bita ihop ett tag till. Går ut på Värmeln idag. Tror jag ska skicka ut planerboardsen på var sida om sparken och pimpla med djuprigg, för att stilla suget lite!
//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar