torsdag 31 juli 2014

IIIHAAA......IIHAAA

Japp, åsnevarning igen.
Med en vind på 5-6 m/s, byvindar mellan 10-12 och det lägsta barometertrycket på länge....Gösväder?
Ja det tycker jag. I och för sig tycker ju jag att det alltid är gösväder.....
Men för en gångs skull höll gösarna med mig.

Däremot tyckte jag nog att de njöt lite väl mycket idag.....Tydligen tyckte de om när sjön skummade över deras huvuden för de simmade ytligt, alldeles för ytligt. Att försöka prickskjuta på gösar som hela tiden simmar som galningar, 1-3 meter under ytan och samtidigt försöka bemästra båten i de stundtals riviga byvindarna var inte lätt.

Som tur var hittade jag ett område i sjön som de gick något djupare i, mellan 4-6 meter och otroligt nog var det på läsidan av sjön. Det är inte vanligt.

Det var inte direkt tätt mellan ekona men som tur var visade de jag hittade intresse för jiggen. Tappade också mycket fisk för de bet minst sagt försiktigt. Men de bet i alla fall!
Bet gjorde ju tyvärr gäddorna också. 3 jiggar gick till gummihimlen idag. Det blir dyrt det här....

Skallen känns som en tom plastpåse efter allt blåsande idag.
När det tog i som värst blåste kepsen av mig och hamnade nästan i sjön. Letade efter tejp i båten för att få kepsen att sitta kvar men jag hittade ingen. Kanske lika bra det.
Funderar på att sätta 2 snören i kepsen så jag kan knyta fast den under hakan. Så som kobojsarna gör med hattarna....
Vem vet, det kan bli ett nytt fiskemode.....
Tjipp//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar