lördag 28 september 2013

Gäddfestivalen på Fryken

Var bara tvungen att ta en tur till Gäddfestivalen som avgörs den här helgen på Frykens erkänt svåra vatten. Det är kul att gå och kika lite på båtarna och slänga lite käft med folk.
Här kommer lite bilder!
Tävlingens fulaste båt!
Jag tror det satt ca 8 norrmän i den här och de hade med sig den största bärbara stereon jag sett.
Manligaste dragbilen hade räddningstjänsten :-)
Optimistisk Trackerägare smög upp bland de främsta båtarna i startfältet.
Hur det gick för dom i starten missade jag. Men jag gissar på att det blev blött.
Starten på Fryken är nämligen ganska extrem när ca 130 båtar fäller gasreglagen samtidigt. Det guppar bra kan man säga!
Tävlingens största båt: Freja Af Fryken!
Starten har gått och nu börjar "tävlingen" i tävlingen: Nämligen vem som är först upp till Nilsbybron!
Det vrålar bra över sjön när motorerna varvas till max!
Och sist men inte minst: Reko-trailers fiende nr:1 var på plats!
Han är grinig den där Björn.....
Tjipp//Micke

2 kommentarer:

  1. Nu vet jag också hur det känns att vertikala upp en gädda på 11 +, nja 12+ egentligen.

    SvaraRadera
  2. Ja det blir fart i grejerna när de stora madamerna vill smaka gummi!
    Men var det inte dumt att börja med ett så rejält nytt båtrekord?
    Jag menar......det blir ju så svårt att slå det?
    Hur som helst.....Stoort grattis Björn!
    //Micke

    SvaraRadera