lördag 28 januari 2012

Katastrof-fiske

Den här dagen började med katastrof!
Hade fått ut alla spöna och skulle hälla upp första koppen kaffe å så har jag glömt muggen.
Hur kan man ismeta en dag utan kaffe?
Att vara tvingad att avstå en av livets ljuvligaste drycker en hel dag, det går bara inte!
-Men det löser sig, som han som sket i diskhon sa.
Som tur var hade jag med risifrutti ut på isen idag istället för den vanliga smörgåsen. Så efter frukosten fanns en ledig mugg.
Det var faktiskt tur det för det blev mycket kaffedrickande.
Fisket var väldigt segt med flera bommade hugg där mörtarna var ordentligt tilltufsade.
En fisk missade jag snöpligt. En snabb smäll i vippan och hela tacklet var borta. Beteslåset hade gått upp.....katastof...sånt får bara inte hända!

Mr. Gädda i farten...som vanligt alltså:)
5 smågäddor synade ovansidan isen men ingen gös, de bommade vi idag.

Hårdaste hugget stod den här abborren för.
Smack sa det bara!

Hmmm, hur tänkte jag nu?
Inte dåligt vad glupska de kan vara. Tycker jag är stor i maten men....

Det blir nya tag i morgon. Per Stenberg kommer och hälsar på.
Det kan bli hur kul som helst!
Tjipp//Micke









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar