lördag 18 juni 2011

Väldigt bra fiske idag.

Vi blev två båtar idag. Martin och farsan i en, jag och Mattias i en.
Delade på oss direkt på morgonen. Martin valde att fiska i lä i början av sjön. Medan vi i min båt åkte ut på storsjön och pinades av blåsten.
Martin gjorde det rätta valet.....Inte bara för vädret utan för att han hittade gösen.
Han hittade många oxå.....
Martin med dagens största på 4,4 kg.

Farsan var oxå nöjd. Vann dagen med flest antal. Kul!


Ute på storsjön fann vi ett gäng med fina abborrar som gladeligen slukade våra jiggar.


De här tog i ett dubbelhugg!
5 fina abborrar fick vi där den minsta låg på ca 7 hekto.


Måste ju visa att Mattias kan fiska gös oxå. Annars kanske han blir ledsen....


Men! Här är han ju igen. Han är helt makalös ibland den här mannen!
Vi tröttnade på blåsten och åkte in till Martin och farsan efter halva dagen. Mitt batteri till elmotorn hade börjat tröttna och när vinden bara ökade var valet enkelt.


Såja...Jag vill oxå vara med på bild.
Det nappade t.o.m. på mitt nya spö!
Tillsammans utforskade vi viken där gösarna bokstavligen stod och trängdes.
Vi fick ihop 61 st på fyra man!
Bästa resultatet någonsin för oss.
En matfisk behölls, resten simmade glatt ner i djupet igen.
Nya tag snart igen!
Tjipp//Micke



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar