söndag 26 juni 2011

Skapligt till slut

Hade inte rätta darren.......
Hade inte många rätt överhuvudtaget idag.
Så mycket fisk som jag tappat idag har jag aldrig gjort förut tror jag. Skyller givetvis på spriten igår!
Jag och Mattias i min båt, Martin och farsan i Martins båt, testade andra änden av Nysocken. Rampade i Ottebol och började genast leta fisk. Något vi fick göra rätt länge faktiskt men till slut fann vi några gösstackare.

Vi fann en och annan gädda oxå. Den här 6-kilosen gav Mattias en riktig åktur!
Fick faktiskt en liknande själv också. Det blir lite att pyssla med om man säger så.


Gös i motljus!
Ärligt talat, jag måste lära mig att ta bättre foton!
Mattias var grym idag. Han ensam tog fler gösar än vad vi tre andra lyckades göra tillsammans!
Det var väl roligt, kanske......
Gösarna stod på ganska små områden, det gällde att pricka dom och det var lite mer naturtrogna jiggar som funkade bäst.
Nu får vertikalutrustningen vila lite. Till helgen är det Ekenäs och trolling som gäller.
Tjipp//Micke



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar