lördag 29 januari 2011

Rekord på rekord på rekord....

Idag skulle rekord slås och nya PB:n införskaffas vad gällande gös på ismete och det gjorde det!
Det är iofs inga svårslagna rekord vi har sedan tidigare eftersom vi bara fått en enda ismetad gös som dessutom var en liten rackare. Så det var fullt möjligt.
Bloggningen från sjön krånglade idag och även mailen krånglar så bilderna får komma lite senare.
Vi satsade på renodlat pelagiskt fiske i hopp om lite större fisk och det var rätt taktik.
8 gäddor fick vi upp, varav Mattias "gäddkungen" stod för 5. Alla mellan 4-6 kg.
Jag tror Mattias fick ett nytt PB på isgädda idag men är inte riktigt säker.
Jag fick iaf nytt PB på isgös, 3,7 kg. Hur kul som helst!
Ett roligt hugg: Först vad jag trodde var ett blindfäll orsakat av den ganska stora mörten. Sen ett rejält napp som gick lös i mothugget. Skit.
Riggade snabbt på krokarna på samma mört och släppte ner den. Efter två minuter högg det igen och nu var det inget mesande med mothugget!
Perra visade som vanligt vart skåpet ska stå. Först drar han en mindre gös på strax under 2 kg.
Detta var Perras första isgös någonsin, nytt rekord.
Men sen drar han en riktigt fin pjäs på 4,5 kg. Självklart ett skapligt PB direkt.
Stort grattis Perra (ditt rävåtel) för att du fick större fisk än mig, fler fisk än mig och till ditt nya PB.
Det blåste riktigt hårt idag. Så hårt att det gick svallvågor i mörthinken!
Vi bommade därför många napp. Mörtarna var borta flera gånger när vi kollade, eller rispade, eller upp och ner.
Så fisk fanns det i området!
Får se när nästa tur blir och om det blir till samma ställe.
Tjipp//Micke

2 kommentarer:

  1. Kul med bra fiske . Jag skall försöka få mig en gädda imorn istället. Blir ett litet vatten utanför Linköping som vi har fått flera gäddor runt 7kg på jerk tidigare. Tänkte pröva fjorn näst nästa vecka. Är hemma hela veckan då så tänkte fiska tis/ons..

    Grattis till fiskarna

    SvaraRadera
  2. Tack så mkt!
    Nya vatten är alltid spännande. Kanske svårt att hitta fisk då men det är kul med utmaningar.
    Hör av dig om du vill hänga med oss ut. Men vi kan bara helger. Det vore kul.

    SvaraRadera