måndag 17 januari 2011

Nog för att man är ful...

Men det här är ju löjligt!
Vi tar det från början: Var och vittjade min krokiga paraplymjärde. Den har legat i Värmeln här hemma sedan i onsdags. Kollade den i fredags men den innehöll bara en ynka liten mört.
Flyttade den in på en meter grundare vatten och kollade den nu i kväll.
10 perfekta björknor hade simmat in!
Inte så stora men de borde ändå ge en väldigt bra siluett i det mörka vattnet.
Om mört är vardagsmat för gösarna är björkna lördagsgodiset, det är jag övertygad om:)
Glad i hågen går jag ner i jordkällaren med min fångst, öppnar dörren och tittar in.
Mina mörtar simmar och stojar för fullt därinne men när de får syn på mig vänder sig fyra stycken med magen uppåt och stendör direkt!
Jag skrämde ihjäl dom!
Det kan ju iofs varit chocken att helt plötsligt få det starka ljuset från min pannlampa på sig.
Det är ju kolsvart därnere annars.
Hoppas faktiskt att det är så, annars får nog Anna ta över min mörtfarm.
Hon är snyggare än mig.
Tjipp//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar